Εξοπλισμός οπτικών καταστημάτων
Ο εξοπλισμός οπτικών καταστημάτων θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικός, για τη σωστή και επιτυχή προβολή του προϊόντος. Γενικά για κάθε μαγαζί, μικρό ή μεγάλο, παίζει ιδιαίτερο ρόλο ο συνδυασμός ορισμένων στοιχείων. Ως κύριους άξονες θα μπορούσαμε να αναφέρουμε την τοποθεσία, την κατάλληλη διαρρύθμιση και φυσικά τη συμπεριφορά του προσωπικού, από το πιο υψηλόβαθμο έως τους ιεραρχικά κατώτερους υπαλλήλους.
Ειδικά η επιχειρηματική δραστηριότητα ενός οπτικού καταστήματος διακρίνεται για τις δικές του ιδιαιτερότητες. Τα είδη που διατίθενται προς πώληση δεν είναι απλά εμπορεύματα. Συνδυάζουν την αισθητική και την υγεία του σημαντικότερου ίσως ανθρώπινου οργάνου, του οφθαλμού. Το κύριο αντικείμενο ενός καταστήματος οπτικών, τα ζεύγη γυαλιών, ακόμα και των σκούρων που προορίζονται για προστασία των ματιών από τις ηλιακές ακτίνες, αντανακλούν στην ομορφιά του προσώπου αλλά κυρίως στην εύρυθμη λειτουργία των οφθαλμών.
Αυτό αυτόματα δημιουργεί τη βασική ανάγκη, ώστε τα σταντ τοποθέτησης των γυαλιών να είναι εύκολα προσβάσιμα στον υποψήφιο πελάτη. Είναι πολύ λογικό ο επίδοξος αγοραστής να δοκιμάσει μια ευρεία γκάμα από αυτά. Επίσης η διαρρύθμιση πρέπει να είναι με τέτοιο τρόπο, ώστε ο ενδιαφερόμενος να είναι σε θέση να κοιτάζεται εύκολα στον καθρέφτη, μέχρι να οδηγηθεί στην τελική του επιλογή. Δεν αποκλείεται όλη αυτή η διαδικασία να αποδειχθεί χρονοβόρα.
Η εξωτερική βιτρίνα , όπως σε κάθε σχεδόν κατάστημα, θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα περιποιημένη και τα ζεύγη γυαλιών να είναι τοποθετημένα, ώστε να κινήσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτή. Το στήσιμο μιας πειστικής βιτρίνας είναι και αυτό μία τέχνη, που συχνά εκπορεύεται από το εμπορικό ένστικτο, δαιμόνιο, του καταστηματάρχη.
Οι εσωτερικές βιτρίνες πρέπει από την πλευρά τους να είναι δομημένες με τέτοιο τρόπο, ώστε το περιεχόμενό τους να είναι δυνατόν να παρουσιάζεται χωρίς δυσκολία από τον πωλητή, ενώ ο πελάτης παράλληλα να μπορεί να βλέπει όσο το δυνατόν περισσότερα αντικείμενα.
Επίσης πρέπει να προβλέπεται και χώρος για τους πελάτες που θέλουν να δοκιμάσουν φακούς επαφής. Η τοποθέτησή τους στο μάτι και η χρήση τους δεν είναι πάντα εύκολη. Ο ενδιαφερόμενος καλό είναι να κάθεται σε καρέκλα και να έχει ένα τραπεζάκι για την τοποθέτηση ενός ατομικού καθρέφτη. Επίσης καλό είναι υπάρχει και η δυνατότητα να μπορεί ο υποψήφιος αγοραστής να πλένει τα χέρια του, καθώς αυτά πρέπει να είναι καθαρά κάθε φορά που αγγίζεται ο φακός επαφής.
Τα καταστήματα οπτικών θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουν ιδιαίτερη αποστολή στο ζήτημα της προστασίας της υγείας των ματιών. Δεν είναι τυχαίο ότι η «Οπτική» διδάσκεται στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι πελάτες είναι όλων των ηλικιών. Πολλές φορές φέρουν ασθένειες και παθήσεις στους οφθαλμούς τους, όπως μυωπία, αστιγματισμό, στραβισμό, πρεσβυωπία (οι μεγαλύτεροι σε ηλικία) κτλ..
Η τοποθέτηση λοιπόν των προϊόντων έχει πολύ μεγάλη σημασία για ένα κατάστημα οπτικών, είτε στην εξωτερική βιτρίνα, είτε στο εσωτερικό. Επίσης πρόκειται για είδος που συχνά ο καταναλωτής διαθέτει πολύ χρόνο και επισκέπτεται πολλά διαφορετικά καταστήματα, για να καταλήξει στην επιλογή που κρίνει ως την πλέον κατάλληλη γι’ αυτόν. Η καθαριότητα του χώρου, η πλήρης αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων του και η σωστή προβολή των γυαλιών, είτε είναι θεραπευτικά είτε προστατευτικά αποτελούν σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχή πορεία μιας επιχείρησης οπτικών.